S anglickým pojmom due diligence (DD) sa stretávame
pri dôležitých obchodných transakciách (napríklad kúpa/predaj podniku či vstup
investora). Ide o hĺbkovú kontrolu (previerku) spoločnosti s cieľom zistiť
a vyhodnotiť prípadné riziká obchodnej transakcie. Kupujúci resp. investor
má totiž na začiatku často len obmedzené informácie o skutočnej ekonomickej
situácii podniku. Cieľom due diligence je odstrániť túto informačnú neistotu. Dôkladnou
analýzou firemných dát možno včas odhaliť potenciálne riziká a následne vhodne
dojednať zmluvné podmienky danej transakcie. Budúcemu kupujúcemu či investorovi
to môže výrazne znížiť budúce náklady, ktoré by inak musel vynaložiť, keby o rizikách
nevedel. Výsledky due diligence tiež môžu záujemcovi o kúpu podniku pomôcť pri
vyjednávaní výslednej ceny.
Podľa zamerania previerky sa due diligence delí na: