Zmena je
život. A legislatívne zmeny môžu mať pre vás a vaše podnikanie zásadný
význam. V advokátskej kancelárií POLÁČEK & PARTNERS preto
sledujeme všetky zmeny legislatívy za vás. Pozrite si najdôležitejšie právne
novinky za mesiac júl 2022.
Do pozornosti vám dávame najmä prijatie
rozsiahlej novely Zákona o energetike a Zákona o regulácii, na
základe ktorej dochádza k zásadným zmenám na energetickom trhu.
Rovnako sme si všimli zverejnenie viacerých
výziev, a to predovšetkým výzvy Envirofondu na podporu
investícií na modernizáciu energetických systémov vrátane
uskladňovania energie a zlepšenia energetickej efektívnosti a tiež
vyhlásenie výzvy MH SR na podporu modernizácie alebo transformácie
existujúcich bioplynových staníc.
O ďalších zaujímavostiach
za mesiac júl 2022 sa bližšie dočítate v tomto monitoringu.
Monitoring za mesiac júl 2022 si môžete stiahnuťvo formáte PDF tu.
Prajeme
vám príjemné čítanie!
ELEKTROENERGETIKA A PLYNÁRENSTVO | |
---|---|
Zákon č. 309 / 2009 Z. z. o podpore OZE | nie |
Zákon č. 250 / 2012 Z. z. o regulácii | áno |
Zákon č. 251 / 2012 Z. z. o energetike | áno |
Zákon č. 321 / 2014 Z. z. o energetickej efektívnosti | nie |
Zákon č. 609 / 2007 Z. z. o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného plynu | nie |
Zákon č. 555 / 2005 Z. z. o energetickej hospodárnosti budov | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 490 / 2009 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o podpore OZE | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 24 / 2013 Z. z., ktorou sa ustanovujú pravidlá pre fungovanie vnútorného trhu s elektrinou a plynom | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 285 / 2012 Z. z., ktorou sa ustanovuje cenová regulácia za dodávku plynu malému podniku | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 223/2016 Z. z., ktorou sa ustanovuje cenová regulácia v plynárenstve | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 18 / 2017 Z. z., ktorou sa ustanovuje cenová regulácia v elektroenergetike a niektoré podmienky vykonávania regulovaných činností v elektroenergetike | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 278 / 2012 Z. z. ktorou sa ustanovujú štandardy kvality uskladňovania plynu, prepravy plynu, distribúcie plynu a dodávky plynu | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 236 / 2016 Z. z., ktorou sa ustanovujú štandardy kvality prenosu elektriny, distribúcie elektriny a dodávky elektriny | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 2 / 2013 Z. z., ktorou sa ustanovujú postupy a opatrenia týkajúce sa uchovávania údajov, forma a obsah uchovávaných údajov | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 3 / 2013 Z. z., ktorou sa ustanovuje spôsob, rozsah a štruktúra poskytovania meraných údajov o spotrebe na odbernom mieste odberateľa elektriny a ich uchovávanie | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 4 / 2013 Z. z., ktorou sa ustanovuje spôsob, rozsah a štruktúra poskytovania meraných údajov o spotrebe na odbernom mieste odberateľa plynu a ich uchovávanie | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 284 / 2012 Z. z. o pravidlách pre predaj elektriny formou aukcií | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 212 / 2005 Z. z., ktorou sa ustanovuje vzor žiadosti o vydanie povolenia | nie |
Vyhláška MH SR č. 599 / 2009 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o podpore OZE | nie |
Vyhláška MH SR č. 270 / 2012 Z. z. o odbornej spôsobilosti na podnikanie v energetike | nie |
Vyhláška MH SR č. 416 / 2012 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o postupe pri uplatňovaní obmedzujúcich opatrení pri stave núdze a o opatreniach zameraných na odstránenie stavu núdze v elektroenergetike | nie |
Vyhláška MH SR č. 106 / 2019 Z. z., ktorou sa ustanovuje zoznam oprávnených priemyselných odvetví, rozsah a štruktúra správy a spôsob poskytovania kompenzácie podnikateľom | nie |
Vyhláška MH SR č. 202 / 2019 Z. z., ktorou sa ustanovujú podmienky účasti v aukcii na výber výkupcu elektriny a určenie výšky odmeny výkupcu elektriny | nie |
TEPELNÁ ENERGETIKA | |
---|---|
Zákon č. 657 / 2004 Z. z. o tepelnej energetike | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 248 / 2016 Z. z., ktorou sa ustanovuje cenová regulácia v tepelnej energetike | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 277 / 2012 Z. z., ktorou sa ustanovujú štandardy kvality dodávky tepla | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 328 / 2005 Z. z., ktorou sa určuje spôsob overovania hospodárnosti prevádzky sústavy tepelných zariadení, ukazovatele energetickej účinnosti zariadení na výrobu tepla a distribúciu tepla, normatívne ukazovatele spotreby tepla, rozsah ekonomicky oprávnených nákladov na overenie hospodárnosti prevádzky sústavy tepelných zariadení a spôsob úhrady týchto nákladov | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 283 / 2010 Z. z., ktorou sa ustanovuje rozsah ekonomicky oprávnených nákladov vyvolaných odpojením sa odberateľa od sústavy tepelných zariadení dodávateľa a spôsob ich výpočtu | nie |
Vyhláška MH SR č. 151 / 2005 Z. z., ktorou sa ustanovuje postup pri predchádzaní vzniku a odstraňovaní následkov stavu núdze v tepelnej energetike | nie |
Vyhláška MH SR č. 152 / 2005 Z. z. o určenom čase a o určenej kvalite dodávky tepla pre konečného spotrebiteľa | nie |
Vyhláška MH SR č. 15 / 2016 Z. z., ktorou sa ustanovuje spôsob výpočtu ročnej výroby tepla pri výrobe elektriny | nie |
Vyhláška MH SR č. 240 / 2016 Z. z., ktorou sa ustanovuje teplota teplej úžitkovej vody na odbernom mieste, pravidlá rozpočítavania množstva tepla dodaného v teplej úžitkovej vode a rozpočítavania množstva tepla | nie |
Vyhláška MH SR č. 308 / 2016 Z. z. ktorou sa ustanovuje postup pri výpočte faktora primárnej energie systému centralizovaného zásobovania teplom | nie |
Vyhláška MH SR č. 14 / 2016 Z. z., ktorou sa ustanovujú technické požiadavky na tepelnú izoláciu rozvodov tepla a teplej vody | nie |
Poznámka: V našom monitoringu energetickej legislatívy pre vás sledujeme zmeny
vyššie uvedených právnych predpisov, ktoré boli publikované v Zbierke zákonov
za uplynulý mesiac.
Dňa 21.7.2022 bol
v Zbierke zákonov SR zverejnený pod č. 256/2022 zákon, ktorý zásadným
spôsobom mení a dopĺňa (i) Zákon o
energetike (zákon č. 251/2012 Z. z. o energetike),
(ii) Zákon o regulácii (zákon č. 250/2012 Z. z. o regulácii v sieťových odvetviach) a Živnostenský zákon (zákon č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní).
O schválení predmetného zákona a pripravovaných zmenách sme Vás
už bližšie informovali v našom monitoringu
za mesiac jún 2022.
Dovoľujeme si
zopakovať, že základným cieľom prijatých zmien je transponovať európsku
legislatívu pre oblasť vnútorného trhu s elektrinou. Predmetná
transpozícia sa týka tzv. balíka opatrení označeného ako „Čistá energia pre
všetkých Európanov“ (Clean Energy for all Europeans Package), nazývaného
tiež Zimný energetický balíček. Zimný energetický balíček sme bližšie rozobrali
v našom článku dostupnom na tomto odkaze.
Prijatá novela Zákona o energetike prináša predovšetkým tieto zmeny:
Novela taktiež upravuje
režim prevádzky zariadení na uskladňovanie elektriny a nabíjacích staníc zo
strany prevádzkovateľov distribučných sústav a prevádzkovateľa prenosovej
sústavy. Ako východiskový je stanovený zákaz vlastniť, vyvíjať, spravovať alebo
prevádzkovať zariadenie na uskladňovanie elektriny alebo nabíjaciu stanicu pre
iné než vlastné použitie. Výnimky sú možné v prípade zariadení na uskladňovanie
elektriny, ak Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ďalej len „ÚRSO“) udelí súhlas.
Prijatie novely Zákona o regulácii prináša predovšetkým tieto zmeny:
Prijatie novely Živnostenského
zákona prináša predovšetkým tieto zmeny:
Prijatý návrh zákona nadobudol účinnosť 30.7.2022, s výnimkou niektorých ustanovení, ktoré nadobudnú účinnosť 1.10.2022, 1.4.2024, či 31.12.2028.
Prijatý návrh zákona č. 256/2022 Z. z. je dostupný TU. Dôvodová správa je k
dispozícii na tomto odkaze.
Dňa 4.7.2022 bol zo strany ÚRSO predložený do medzirezortného
pripomienkového konania návrh novej Cenovej vyhlášky ÚRSO v tepelnej energetike.
V zmysle dôvodovej správy Cenová vyhláška zrušuje doterajšiu Cenovú
vyhlášku ÚRSO v tepelnej energetike (vyhláška č. 248/2016 Z. z.), podľa ktorej
sa postupovalo pri vykonávaní cenovej regulácie v predchádzajúcom 5. regulačnom
období 2017 - 2022. Potreba vypracovania návrhu Cenovej vyhlášky vyplynula z
prijatia Regulačnej politiky na 6. regulačné obdobie 2023 – 2027. Cenová vyhláška má
upravovať vykonávanie cenovej regulácie v tepelnej energetike počas regulačného
obdobia 2023 až 2027.
Pokiaľ ide o spôsob regulácie ceny tepla, návrh cenovej vyhlášky
nadväzuje na predchádzajúci spôsob regulácie ceny tepla, ktorý sa uplatňoval v
rokoch 2017 až 2022. Zmena by však mala nastať v spôsobe regulácie fixnej
zložky ceny a vo výpočte regulačného príkonu.
Z dôvodu inflačných tlakov sa má v zmysle predloženého návrhu Cenovej
vyhlášky umožniť prenesenie časti inflácie do zvýšenia fixných nákladov za
podmienky, že inflácia bude vyššia ako 3 %. Pri podpriemerných cenách tepla z
obnoviteľných zdrojov tepla sa umožní dosiahnuť vyšší kalkulovaný primeraný
zisk. Uvedené by sa malo použiť aj pri dodávke tepla z decentralizovaných a z
tepelných zdrojov, ktoré priamo dodávajú len koncovým odberateľom.
V súčasnosti je návrh Cenovej vyhlášky v štádiu vyhodnotenia
medzirezortného pripomienkového konania. Legislatívny proces môžete sledovať na tomto
odkaze.
Dňa 29.6.2022
bol do medzirezortného pripomienkového konania predložený ďalší návrh novely
Zákona o energetike a Zákona o regulácii, pochádzajúci z dielne
Ministerstva hospodárstva SR (ďalej len „MH SR“).
Predložená
novela Zákona o energetike by mala priniesť právnu úpravu: (i)
skladovacej povinnosti – uskladnenie určeného množstva plynu v zásobníkoch na
vymedzenom území príslušnými účastníkmi trhu s plynom, (ii) výkonu
kontroly nad skladovacou povinnosťou a (iii) sankcií v prípade neplnenia
skladovacej povinnosti.
Konkrétne sa
má skladovacia povinnosť dotknúť dodávateľov plynu a užívateľov distribučnej
siete, ktorí zabezpečujú distribúciu plynu odberateľom.
Predmetné
subjekty majú byť povinné uskladňovať množstvo plynu vypočítané ako súčin ich
predpokladaného trhového podielu a celkovej skladovacej povinnosti, ktorá má
predstavovať 25 % priemernej ročnej spotreby plynu na území Slovenska za
predchádzajúcich päť kalendárnych rokov. Cieľová hodnota skladovacej povinnosti
(resp. objemu uskladneného zemného plynu pred vykurovacou sezónnou) má spoločne
u všetkých dotknutých subjektov predstavovať približne 1,2 mld. m3
zemného plynu. Skladovacia povinnosť sa má plniť na základe tzv. priebežných
kontrolných bodov v rámci ktorých budú k určitému dátumu stanovené percentá
priebežného plnenia skladovacej povinnosti. Pokiaľ dotknutý subjekt svoje
skladovacie povinnosti v určitom kontrolnom bode nesplní, budú mu za uvedené
porušenie hroziť vysoké sankcie.
V návrhu
novely Zákona o regulácii sa v súvislosti s navrhovanou
skladovacou povinnosťou zároveň navrhuje (i) rozšíriť cenovú reguláciu v
plynárenstve pre plnenie skladovacej povinnosti ako aj (ii) právne
upraviť spôsob vykonávania cenovej regulácie pre prístup do zásobníka v
súvislosti so skladovacou povinnosťou.
Navrhovaný
dátum účinnosti novely je predbežne stanovený od 1.12.2022.
V súčasnosti
je predložený návrh zákona v štádiu vyhodnotenia medzirezortného
pripomienkového konania, pričom stav legislatívneho procesu možno sledovať na tomto odkaze. Dôvodová
správa k predloženému návrhu je dostupná na tomto odkaze a samotný návrh je dostupný TU.
Dňa 3.8.2022
MH SR informovalo o vyhlásení výzvy z Plánu obnovy a odolnosti Slovenskej
republiky, ktorá je určená na podporu modernizácie/transformácie existujúcich
zariadení na výrobu elektriny z OZE - bioplynové stanice.
Cieľom výzvy
je modernizácia existujúcich bioplynových staníc vyrábajúcich elektrinu z
bioplynu a transformácia existujúcich bioplynových staníc vyrábajúcich
elektrinu z bioplynu na zariadenia vyrábajúce biometán (biometánové stanice).
Prostredníctvom
predmetnej výzvy by sa mala zabezpečiť produkcia elektriny z obnoviteľných
zdrojov a podporiť tak zvyšovanie energetickej bezpečnosti SR z domácich
zdrojov.
Na predmetnú
výzvu sa vyčlenilo 20 mil. EUR. Maximálna výška príspevku pre repowering
bioplynových staníc je určená na 1 mil. EUR a výška príspevku na
biometánovú transformáciu je stanovená na 1,5 mil. EUR.
O podporu
je možné požiadať v rámci celého Slovenska, avšak výška získanej dotácie
sa líši v závislosti od jednotlivých krajov. Kým projekty na území
Bratislavského kraja získajú dotáciu vo výške 45 % z celkových
oprávnených výdavkov, projekty vo zvyšných krajoch Slovenska majú nárok na vyššiu
podporu, a to vo výške 60 % z celkových oprávnených výdavkov.
MH SR
stanovilo, že o nenávratnú finančnú pomoc môžu požiadať subjekty, ktoré
vlastnia bioplynovú stanicu na výrobu elektriny, ktorá je zároveň súčasťou realizácie
projektu.
Podmienkou pre
získanie podpory je množstvo vyrobenej elektriny. Podporené môžu byť bioplynové stanice, ktoré
vyrobili elektrinu za rok 2021 zodpovedajúcu aspoň 2 000 hodinám výroby
elektriny, prípadne tie, ktoré od začiatku roka 2022 do 30. 6. 2022 vyrobili
elektrinu zodpovedajúcu aspoň 1 000 hodinám výroby elektriny.
MH SR určilo
ako dátum uzatvorenia výzvy deň 31.10.2022.
Znenie výzvy vrátane
jej príloh je dostupné TU. Bližšie informácie k tejto podpore
podnikateľov sa dozviete na tomto odkaze.
SIEA dňa 20.7.2022 vyhlásila Výzvu na
predkladanie žiadostí o poskytnutie nenávratného finančného príspevku, na podporu
výstavby, rekonštrukcie a modernizácie rozvodov tepla (s kódom: OPKZP-PO4-SC451-2022-75).
Zámerom vyhlásenia predmetnej výzvy je
rozvoj účinnejších systémov centralizovaného zásobovania teplom založených na
dopyte po využiteľnom teple.
Výška finančných prostriedkov vyčlenených
na danú výzvu je 15 mil. EUR. Oprávneným miestom realizácie projektov je
však výlučne okres Prievidza a/alebo okres Partizánske.
Predmetná výzva bola otvorená dňa 20.7.2022.
Čo sa týka jej uzatvorenia, 1. hodnotiace kolo je stanovené na 31.8.2022.
Viac k podmienkam žiadosti o poskytnutie
nenávratného finančného príspevku je k dispozícii TU.
Pre doplnenie prikladáme zoznam všetkých aktuálnych
výziev implementovaných SIEA dostupný na
tomto odkaze.
Dňa 26.7.2022 Environmentálny
fond (ďalej len „Envirofond“) zverejnil výzvu s označením „Výzva
MoF - 1/2022“, ktorá sa týka predloženie žiadostí na poskytnutie
finančných prostriedkov formou dotácie na projekty z prostriedkov
Modernizačného fondu na podporu investícií na modernizáciu energetických
systémov vrátane uskladňovania energie a zlepšenia energetickej efektívnosti.
Výška finančných prostriedkov pre danú výzvu na rok 2022 bola určená vo
výške 149,5 mil. EUR.
Za základe vyhlásenej výzvy by sa mali investične podporiť najmä zariadenia
VU-KVET, rozvody tepla pre účinné systémy CZT s cieľom zníženia energetickej
náročnosti distribúcie tepla alebo chladu, systémy na akumuláciu tepla a chladu
a smart riešenia ako súčasť systému energeticky účinného centralizovaného
zásobovania teplom a chladom, ako aj pripojenie nových a existujúcich zariadení
na výrobu tepla z kombinovanej výroby elektriny a tepla alebo tepla z
obnoviteľných zdrojov energie do rozvodov CZT.7.
Viac informácií k predmetnej výzve sa dočítate na tomto
odkaze.
MH SR v tlačovej správe zo dňa 2.8.2022 informovalo o podpísaní „Dohody o
podmienkach implementačnej zmluvy“ so Slovenskými elektrárňami, a.s. (ďalej len
„SE“).
Na základe danej dohody sa MH SR a SE záväzne dohodli na podmienkach
implementácie „Memoranda o porozumení“ (ďalej len „Memorandum“), za ktorých SE
dodajú v rokoch 2023 a 2024 elektrinu v objeme 6,15 TWh ročne pre domácnosti.
Slovenský plynárenský priemysel, a. s. (ďalej len „SPP“) ako štátna
spoločnosť má za úlohu zabezpečiť premenu elektriny od SE vyrobenej v jadrových
zdrojoch v produkte baseload na diagram kopírujúci spotrebu domácností a
následne zabezpečiť dodávku vyrobenej elektriny všetkým dodávateľom elektriny,
ktorí majú uzavreté zmluvy s domácnosťami.
Keďže podmienky implementačnej zmluvy podliehajú notifikácii Európskej
komisii, schváleniu vládou ako aj orgánmi Slovenskej energetiky, podpísanie samotnej
implementačnej zmluvy MH SR predpokladá až koncom roka
2022.
Nato, aby zostala cena elektriny pre domácnosti na cenovej úrovni z roku
2022 zachovaná aj pre roky 2023 a 2024, MH SR zabezpečí všetkým 34
dodávateľom elektriny pre domácnosti celkový objem elektriny pre domácnosti na
roky 2023 a 2024 prostredníctvom spoločnosti SPP, v dôsledku čoho dodávatelia
nemusia nakupovať elektrinu na trhu pre svoje portfólio domácností za extrémne
vysoké ceny.
MH SR ďalej informuje, že v rokoch 2022 a 2023 by tiež malo dôjsť k zmene
štandardného mechanizmu cenovej regulácie dodávky elektriny pre domácnosti,
ktorý bude nahradený uložením povinností vo všeobecnom hospodárskom záujme pre
všetkých dodávateľov elektriny domácnostiam. Tieto povinnosti budú spočívať v
zastropovaní cenníkov elektriny pre domácnosti z roku 2022 i pre roky 2023 a
2024.
MH SR vo svojej správe dodáva, že zachovanie cien elektriny z roku 2022
bude zatiaľ možné len pre domácnosti.
Tlačovú správu MH SR k danej problematike nájdete TU.
Do pozornosti dávame informáciu MH SR o tom, že stanovený limit inštalovaného výkonu pre
lokálne zdroje pripojené do miestnych distribučných sústav vo výške 20MW pre
rok 2022 bol ku dňu 31.7.2022 vyčerpaný.
Podľa slov MH SR v júni 2022 požiadalo MH SR prevádzkovateľov
miestnych distribučných sústav o zaslanie informácií o vydaných stanoviskách k
pripojeniu lokálnych zdrojov a ich inštalovanom výkone od začiatku tohto roka.
Na základe doručených informácií MH SR vyhodnotilo, že výška
inštalovaného výkonu lokálnych zdrojov, ktoré získali kladné stanovisko na
pripojenie do miestnych distribučných sústav, bola do termínu 31.7.2022
naplnená.
MH SR ďalej uvádza, že dňa 3.5.2022 a 30.6.2022 navýšilo limit
inštalovaného výkonu pre lokálne zdroje, ktoré je možné v tomto roku pripojiť v regionálnych
distribučných sústavách. MH SR aktuálne intenzívne rokuje s prevádzkovateľom prenosovej sústavy,
spoločnosťou Slovenská elektrizačná prenosová sústava, a. s. (ďalej len „SEPS“), o možnostiach
prípadného navýšenia inštalovaného výkonu, ako aj vývoji využívania uvoľnených
kapacít.
Viac o danej správe MH SR sa môžete dočítať na tomto
odkaze.
Dňa 18.7.2022 spoločnosť
SEPS informovala o doručení rozhodnutia Úradu č. 0075/2022/E-PP, ktorým Úrad
schválil zmenu kapitoly 5 Prevádzkového poriadku prevádzkovateľa prenosovej
sústavy.
V zmysle
rozhodnutia Úradu sa Kapitola 5 Prevádzkového poriadku v celom pôvodnom znení
ruší a nahrádza sa novou Kapitolou 5, ktorá nesie názov „Pravidlá nákupu
podporných služieb a obstarania“.
Aktualizovaný
prevádzkový poriadok spoločnosti SEPS nadobudol právoplatnosť dňa 18.07.2022.
Rozhodnutie
Úradu č. 0075/2022/E-PP je dostupné TU. Úplné
konsolidované znenie prevádzkového poriadku spoločnosti SEPS platné od
18.7.2022 je dostupné na nahliadnutie na tomto odkaze.
Spoločnosť SEPS dňa 29.7.2022 informovala verejnosť, že dňa 1.8.2022 nadobúda účinnosť
dokument N Technických podmienok s kapitolou 1.4. „Pravidlá rozvrhnutia
voľnej kapacity pripojenia do sústavy pre zariadenia na výrobu elektriny a
osobitne pre lokálne zdroje medzi PPS a PDS“.
Predmetný dokument je dostupný k nahliadnutiu TU a viac k zverejnenému oznamu spoločnosti SEPS si môžete prečítať na tomto odkaze.
Monitoring zamesiac júl 2022 si môžete stiahnuť vo formáte PDF tu.
Prihláste sa na odber Monitoringu energetickej legislatívy tu.
Právne upozornenie
Informácie
poskytnuté odberateľovi v rámci monitoringu energetickej legislatívy nie sú
zdrojom právne záväzných právnych predpisov, nakoľko právne záväzné znenie
právnych predpisov v zmysle právneho poriadku Slovenskej republiky obsahuje iba zbierka zákonov
Slovenskej republiky. Informácie poskytnuté odberateľovi majú iba informatívny charakter a
nenahrádzajú právnu službu v zmysle zákona č. 586 / 2003 Z. z. o advokácii. Advokátska
kancelária POLÁČEK & PARTNERS s.r.o. nezodpovedá za úplnosť a presnosť
informácií uvedených v monitoringu energetickej legislatívy. V prípade otázok k
informáciám poskytnutým odberateľovi, odberateľ môže požiadať advokátsku
kanceláriu POLÁČEK & PARTNERS s.r.o. o poskytnutie právnej služby za týmto
účelom.