Zmena je
život. A legislatívne zmeny môžu mať pre vás a vaše podnikanie zásadný
význam. V advokátskej kancelárií POLÁČEK & PARTNERS preto
sledujeme všetky zmeny legislatívy za vás. Pozrite si najdôležitejšie právne
novinky za mesiac október 2022.
Z legislatívnej
oblasti dávame do pozornosti prijatie novely Zákona o energetike a novely Zákona
o regulácii, ako aj
ďalšie prebiehajúce legislatívne procesy z oblasti energetiky.
Do popredia
rovnako dávame informáciu o uvoľnení pravidiel pre pripájanie nových lokálnych zdrojov spoločnosťou SEPS.
Taktiež upozorňujeme
na vyhlásenie výziev MH SR, a to konkrétne výzvy pre
podnikateľské subjekty na podporu inovácií a technologického transferu a výzvy
pre kompenzácie energeticky náročným podnikom.
O ďalších zaujímavostiach za mesiac október 2022 sa bližšie dočítate
v tomto monitoringu.
Monitoring za mesiac október 2022 si môžete stiahnuť vo formáte PDF tu.
Prajeme Vám príjemné čítanie!
1. ČO SA ZMENILO?
ELEKTROENERGETIKA A PLYNÁRENSTVO | |
---|---|
Zákon č. 309 / 2009 Z. z. o podpore OZE | nie |
Zákon č. 250 / 2012 Z. z. o regulácii | áno |
Zákon č. 251 / 2012 Z. z. o energetike | áno |
Zákon č. 321 / 2014 Z. z. o energetickej efektívnosti | nie |
Zákon č. 609 / 2007 Z. z. o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného plynu | nie |
Zákon č. 555 / 2005 Z. z. o energetickej hospodárnosti budov | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 490 / 2009 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o podpore OZE | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 24 / 2013 Z. z., ktorou sa ustanovujú pravidlá pre fungovanie vnútorného trhu s elektrinou a plynom | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 285 / 2012 Z. z., ktorou sa ustanovuje cenová regulácia za dodávku plynu malému podniku | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 223/2016 Z. z., ktorou sa ustanovuje cenová regulácia v plynárenstve | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 18 / 2017 Z. z., ktorou sa ustanovuje cenová regulácia v elektroenergetike a niektoré podmienky vykonávania regulovaných činností v elektroenergetike | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 278 / 2012 Z. z. ktorou sa ustanovujú štandardy kvality uskladňovania plynu, prepravy plynu, distribúcie plynu a dodávky plynu | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 236 / 2016 Z. z., ktorou sa ustanovujú štandardy kvality prenosu elektriny, distribúcie elektriny a dodávky elektriny | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 2 / 2013 Z. z., ktorou sa ustanovujú postupy a opatrenia týkajúce sa uchovávania údajov, forma a obsah uchovávaných údajov | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 3 / 2013 Z. z., ktorou sa ustanovuje spôsob, rozsah a štruktúra poskytovania meraných údajov o spotrebe na odbernom mieste odberateľa elektriny a ich uchovávanie | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 4 / 2013 Z. z., ktorou sa ustanovuje spôsob, rozsah a štruktúra poskytovania meraných údajov o spotrebe na odbernom mieste odberateľa plynu a ich uchovávanie | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 284 / 2012 Z. z. o pravidlách pre predaj elektriny formou aukcií | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 212 / 2005 Z. z., ktorou sa ustanovuje vzor žiadosti o vydanie povolenia | nie |
Vyhláška MH SR č. 599 / 2009 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o podpore OZE | nie |
Vyhláška MH SR č. 270 / 2012 Z. z. o odbornej spôsobilosti na podnikanie v energetike | nie |
Vyhláška MH SR č. 416 / 2012 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o postupe pri uplatňovaní obmedzujúcich opatrení pri stave núdze a o opatreniach zameraných na odstránenie stavu núdze v elektroenergetike | nie |
Vyhláška MH SR č. 106 / 2019 Z. z., ktorou sa ustanovuje zoznam oprávnených priemyselných odvetví, rozsah a štruktúra správy a spôsob poskytovania kompenzácie podnikateľom | nie |
Vyhláška MH SR č. 202 / 2019 Z. z., ktorou sa ustanovujú podmienky účasti v aukcii na výber výkupcu elektriny a určenie výšky odmeny výkupcu elektriny | nie |
TEPELNÁ ENERGETIKA | |
---|---|
Zákon č. 657 / 2004 Z. z. o tepelnej energetike | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 248 / 2016 Z. z., ktorou sa ustanovuje cenová regulácia v tepelnej energetike | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 277 / 2012 Z. z., ktorou sa ustanovujú štandardy kvality dodávky tepla | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 328 / 2005 Z. z., ktorou sa určuje spôsob overovania hospodárnosti prevádzky sústavy tepelných zariadení, ukazovatele energetickej účinnosti zariadení na výrobu tepla a distribúciu tepla, normatívne ukazovatele spotreby tepla, rozsah ekonomicky oprávnených nákladov na overenie hospodárnosti prevádzky sústavy tepelných zariadení a spôsob úhrady týchto nákladov | nie |
Vyhláška ÚRSO č. 283 / 2010 Z. z., ktorou sa ustanovuje rozsah ekonomicky oprávnených nákladov vyvolaných odpojením sa odberateľa od sústavy tepelných zariadení dodávateľa a spôsob ich výpočtu | nie |
Vyhláška MH SR č. 151 / 2005 Z. z., ktorou sa ustanovuje postup pri predchádzaní vzniku a odstraňovaní následkov stavu núdze v tepelnej energetike | nie |
Vyhláška MH SR č. 152 / 2005 Z. z. o určenom čase a o určenej kvalite dodávky tepla pre konečného spotrebiteľa | nie |
Vyhláška MH SR č. 15 / 2016 Z. z., ktorou sa ustanovuje spôsob výpočtu ročnej výroby tepla pri výrobe elektriny | nie |
Vyhláška MH SR č. 240 / 2016 Z. z., ktorou sa ustanovuje teplota teplej úžitkovej vody na odbernom mieste, pravidlá rozpočítavania množstva tepla dodaného v teplej úžitkovej vode a rozpočítavania množstva tepla | nie |
Vyhláška MH SR č. 308 / 2016 Z. z. ktorou sa ustanovuje postup pri výpočte faktora primárnej energie systému centralizovaného zásobovania teplom | nie |
Vyhláška MH SR č. 14 / 2016 Z. z., ktorou sa ustanovujú technické požiadavky na tepelnú izoláciu rozvodov tepla a teplej vody | nie |
Poznámka: V našom monitoringu energetickej legislatívy pre vás sledujeme zmeny
vyššie uvedených právnych predpisov, ktoré boli publikované v Zbierke zákonov
za uplynulý mesiac.
Dňa 7.10.2022 bol v Zbierke zákonov SR pod č. 324/2022 Z. z. zverejnený zákon, ktorým sa mení a dopĺňa
Zákon o energetike (zákon č. 251/2012 Z. z. o energetike) a Zákon o regulácii (zákon č. 250/2012 Z. z. o
regulácii v sieťových odvetviach).
Predmetný zákon bol prijatý v reakcii na vysoké ceny elektriny a plynu
a riziko ich budúcej kúpyschopnosti pre slovenských odberateľov.
Navrhuje sa rozšírenie konceptu stavu
núdze v elektroenergetike a v plynárenstve o stavy, kedy cena
veľkoobchodných energetických produktov na veľkoobchodných trhoch s energiou
dosahuje po dlhšiu dobu hodnoty, ktoré môžu spôsobiť cenovú nedostupnosť komodity
pre odberateľov a súčasne môžu viesť k ohrozeniu bezpečnosti štátu, života a
zdravia veľkej skupiny odberateľov alebo značným hospodárskym škodám u
koncových odberateľov. Stav núdze z tohto dôvodu je oprávnená vyhlásiť len
vláda Slovenskej republiky na návrh Ministerstvo hospodárstva SR (MH SR). V
stave núdze bude možné napr. na základe rozhodnutia vlády (s jej súhlasom)
nariadiť účastníkom trhu s elektrinou a plynom opatrenia na zabezpečenie
dostupnosti elektriny a plynu za určené ceny resp. za primeranú náhradu vo
forme úhrady primeraných nákladov.
Zároveň sa zavádzajú nové oblasti
všeobecného hospodárskeho záujmu pre výrobu elektriny a dodávku vyrobenej
elektriny a v súvislosti so zabezpečením štandardu bezpečnosti dodávok plynu
pre odberateľov plynu. Rozhodnutia v tzv. všeobecnom hospodárskom záujme podľa
§ 24 zákona o energetike je možné vydať aj v situácii, ktorá nevyžaduje núdzový
stav.
Tento zákon nadobudol účinnosť dňa 7.10.2022.
Dôvodová správa vrátane celej predloženej
sprievodnej dokumentácie k prijatému zákonu je dostupná na tomto odkaze.
Prijatá novela zákona je dostupná TU.
Dňa 8.11.2022 bol v Zbierke zákonov SR pod č. 363/2022 Z. z. zverejnený
zákon, ktorým sa menia a dopĺňajú:
Účelom prijatého návrhu zákona je transponovať
smernicu Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2018/2001 z 11.12.2018 o podpore
využívania energie z obnoviteľných zdrojov do slovenského právneho poriadku.
Transpozíciou vyššie uvedenej európskej
smernice má dôjsť predovšetkým k:
Novela nadobudne účinnosť od 1.12.2022,
okrem čl. I bodov 78 a 83, ktoré nadobúdajú účinnosť 1.1.2023, a zároveň
okrem čl. I bodu 42, ktorý nadobúda účinnosť 31.12.2023.
Dôvodová
správa k novele zákona a ďalšia sprievodná dokumentácia je dostupná TU.
Samotné
znenie prijatého zákona je dostupné na tomto odkaze.
Dňa 17.10.2022
bol NR SR predložený vládny návrh na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa Zákon o energetike a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony. Predložený
návrh zákona bol už schválený v tretom čítaní a aktuálne postúpil do
redakcie.
Predmetný
návrh zákona je reakciou na hroziacu energetickú krízu a energetickú chudobu
obyvateľov Slovenska. Jeho prijatím
by sa malo zlepšiť právne postavenie odberateľov elektriny v domácnosti a odberateľov
plynu v domácnosti v prípade
hroziaceho prerušenia dodávky elektriny alebo dodávky plynu.
Návrh zákona,
okrem iného, predlžuje odberateľom elektriny v domácnosti alebo odberateľom plynu v domácnosti lehotu splatnosti ich podlžností, pokiaľ neuhradia preddavkovú platbu alebo nedoplatok z vyúčtovacej faktúry do
určeného dňa splatnosti. Dodávateľ elektriny alebo dodávateľ plynu je v takomto
prípade povinný odberateľa elektriny v domácnosti alebo odberateľa plynu v
domácnosti na tento stav upozorniť a určiť nový termín splatnosti záväzku,
ktorý nesmie byť kratší ako 30 pracovných dní odo dňa odoslania upozornenia o
neuhradení záväzku danému odberateľa elektriny alebo plynu.
Návrh zákona
ďalej upravuje náležitostí predmetného upozornenia dodávateľa ohľadom
nedoplatku. Upozornenie má obsahovať napríklad informácie pre odberateľa
o možnosti požiadať o určité dávky/nároky s cieľom nasmerovať ho na systém
sociálneho zabezpečenia, čo by mohlo odberateľovi pomôcť preklenúť dôvody
nezvládania úhrady za dodávky plynu alebo elektriny.
Schválený návrh
zákona tiež nadväzuje na novelu Zákona o energetike účinnú od 1.10.2022,
pričom precizuje
novú úpravu v oblasti vyúčtovania za dodávku elektriny a dodávku plynu v § 17f Zákona o energetike.
Predmetný zákon
bol NR SR schválený dňa 8.11.2022, doposiaľ však nebol zverejnený v Zbierke
zákonov SR.
Tento zákon
nadobúda účinnosť dňom vyhlásenia v Zbierke
zákonov SR okrem čl. I bodov 1 až 9, ktoré nadobúdajú účinnosť 1.
januára 2023.
Schválené znenie zákona spolu
s dôvodovou správou sú k dispozícii na tomto odkaze.
Ministerstvo
financií Slovenskej republiky (MF SR) predložilo dňa 13.10.2022 do
medzirezortného pripomienkového konania návrh na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa Zákon o spotrebnej dani z
elektriny, uhlia a zemného plynu (zákon č. 609/2007 Z. z. o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného
plynu).
V zmysle
predloženej dôvodovej správy k návrhu zákona je hlavným zámerom zákona:
Účinnosť tohto zákona
sa navrhuje od 1.12.2022, okrem čl. I bodov 1 až 56 a 58 a 59, ktoré by mali
nadobudnúť účinnosť k 1.3.2023.
Predmetný návrh zákona sa aktuálne nachádza
v štádiu vyhodnocovania medzirezortného pripomienkového konania.
Aktuálny stav tohto legislatívneho procesu vrátane sprievodnej dokumentácie
k predloženému návrhu je možné sledovať na
tomto odkaze.
Zo strany MH SR
bol dňa 3.10.2022 predložený do medzirezortného pripomienkového konania návrh
na vydanie vyhlášky MH SR, ktorou sa dopĺňa vyhláška MH SR č. 152/2005 Z. z. o určenom
čase a o určenej kvalite dodávky tepla pre konečného spotrebiteľa.
Cieľom
predloženého návrhu zákona je prechodne znížiť teploty určené pre vykurovanie
administratívnych priestorov v sektore verejnej správy počas nasledujúcej
vykurovacej sezóny. Vnútorné teploty vykurovaných priestorov by sa
v zmysle predloženej vyhlášky mali v administratívnych budovách
(kancelárie, čakárne, zasadacie siene, jedálne) upraviť z 20 °C na 19°C.
Navrhovaná
účinnosť vyhlášky je k 1.11.2023.
Predložený návrh vyhlášky je v štádiu
vyhodnocovania medzirezortného pripomienkového konania, pričom aktuálny stav
tohto legislatívneho procesu je možné sledovať na
tomto odkaze.
Dôvodová
správa k predloženému návrhu a samotný návrh vyhlášky sú dostupné TU.
Slovenská elektrizačná prenosová sústava, a. s. (SEPS) zverejnila dňa
2.11.2022 informáciu, že k 1.11.2022 uvoľnila
pravidlá pre pripájanie nových lokálnych zdrojov.
Vďaka uvoľneniu pravidiel bude pre nových žiadateľov o pripojenie
lokálnych zdrojov k dispozícii inštalovaný výkon 136,4 MW. Daný výkon by mal
uspokojiť pripojenie ďalších asi 1 350 subjektov.
Spoločnosť SEPS svojím konaním vyhovela vysokému záujmu o inštaláciu
nových výrobných zariadení, vrátane lokálnych zdrojov, a to najmä na západnom Slovensku, kde bolo vybavovanie žiadostí
o pripojenie od júla 2022 pozastavené.
Spoločnosť SEPS ďalej informovala, že na základe nových pravidiel pre
pripájanie lokálnych zdrojov do elektrizačnej sústavy budú prevádzkovatelia
regionálnych distribučných sústav vybavovať žiadosti o pripojenie lokálnych
zdrojov bez započítavania schváleného inštalovaného výkonu týchto zdrojov do
limitov sústavy. A to nielen z pohľadu flexibility, ale aj z pohľadu
priepustnosti sústavy.
Žiadateľom bude schválený inštalovaný výkon
prideľovaný jednotlivými prevádzkovateľmi regionálnych distribučných sústav
podľa ich technických a obchodných podmienok.
Bližšie informácie k tlačovej správe spoločnosti SEPS sa dočítate TU.
Dňa 31.10.2022 MH SR informovalo na svojom webovom sídle o vyhlásení
výzvy s č. OPII-MH/DP/2022/9.5-35 v rámci operačného
programu Integrovaná infraštruktúra pre podnikateľské
subjekty na podporu
inovácií a technologického transferu.
K zverejneniu výzvy došlo zo strany MH SR dňa 28.10.2022.
Základným cieľom vyhlásenej výzvy je podporiť realizácie inovačných
opatrení v mikro, malých, stredných aj veľkých podnikoch, výsledkom ktorých
bude inovácia produktu alebo výrobného procesu.
Nenávratné finančné príspevky budú poskytnuté na obstaranie výrobných
zariadení a zariadení na poskytovanie služieb, technologických celkov a pod.,
pričom ich výška bude závisieť od miesta realizácie projektu a veľkosti
podniku žiadateľa.
Podľa informácií zverejnených na webovom sídle MH SR je indikatívna výška
finančných prostriedkov zo zdrojov EÚ vyčlenených na túto výzvu vo výške 15 mil. EUR. Minimálna výška
finančného prostriedku na projekt je 200 000 EUR, maximálna výška finančného
prostriedku na projekt nesmie presiahnuť 5 mil. EUR.
Pomoc je určená podnikateľom na celom území Slovenskej republiky s
výnimkou Bratislavského samosprávneho kraja, pričom rozhodujúce je miesto
realizácie projektu, nie sídlo žiadateľa.
Žiadosť je možné predložiť elektronicky najneskôr do 30.12.2022.
Bližšie informácie k zverejnenej výzve vrátane samotnej výzvy
a jej príloh nájdete TU.
MH SR správou
zo dňa 18.10.2022 informovalo o tom, že pripravilo výzvu na predkladanie
žiadostí na poskytnutie kompenzácie za tarifu za prevádzkovanie systému
oprávneným energeticky náročným podnikom, ktoré spĺňajú kritériá ustanovené
Zákonom o podpore OZE a vyhláškou ministerstva č. 106/2019 Z. z., ktorou sa ustanovuje zoznam oprávnených
priemyselných odvetví, rozsah a štruktúra správy a spôsob poskytovania
kompenzácie podnikateľom.
Zámerom
predmetnej kompenzácie je znížiť náklady pre energeticky náročné podniky z
dôvodu vysokých platieb za cenu elektrickej energie.
Predmetom
kompenzácie je poskytovanie štátnej pomoci z prostriedkov štátneho rozpočtu pre
elektroenergeticky náročné podniky. Štátna pomoc sa poskytne vo forme „vratiek“,
t. j. vrátenie časti poplatkov súvisiacich s financovaním podpory výroby
elektriny z obnoviteľných zdrojov podľa Zákona o podpore OZE a vyhlášky č.
106/2019 Z. z. Disponibilný objem zdrojov na rok 2022 na výzvu je 40 mil. EUR.
Pre spustenie
kompenzácie bolo nevyhnutné schválenie návrhu zákona, ktorým sa mení zákon č.
534/2001 Z. z. o štátnom rozpočte na rok 2022, v NR SR. Predmetný zákon, ktorým
sa mení zákon č. 534/2021 Z. z. o štátnom rozpočte, bol NR SR schválený dňa 18.10.2022
a vyhlásený v Zbierke zákonov SR dňa 4.11.2022.
V nadväznosti
na vyhlásenie zákona bola zo strany MH SR dňa 9.11.2022 zverejnená výzva
na predkladanie žiadostí na poskytnutie kompenzácie podnikateľom. Lehota na
predkladanie žiadostí uplynie dňa 25.11.2022.
Zverejnenú výzvu
na predkladanie žiadostí na poskytnutie kompenzácie podnikateľom nájdete na tomto odkaze.
Bližšie
informácie ku kompenzácii podnikateľom pre rok 2022 sú k dispozícii na webovej
stránke ministerstva na tomto odkaze.
Podrobnosti
k danej problematike sa dočítate v článku MH SR dostupnom TU.
Dňa 3.8.2022 MH SR zverejnilo výzvu z Plánu obnovy a odolnosti SR na
podporu modernizácie/transformácie existujúcich zariadení na výrobu elektriny z
OZE - bioplynové stanice. Cieľom danej výzvy je modernizácia existujúcich
bioplynových staníc vyrábajúcich elektrinu z bioplynu a transformácia
existujúcich bioplynových staníc vyrábajúcich elektrinu z bioplynu na
zariadenia vyrábajúce biometán (biometánové stanice).
Dňa 7.10.2022 MH SR prostredníctvom svojho webového sídla informovalo, že
zverejnilo zmenu č. 1 tejto výzvy, ktorá
nadobudla účinnosť 7.10.2022.
Zmenou č. 1 výzvy sa v plnom rozsahu nahrádza nasledovné:
- znenie výzvy,
- príloha č. 2 výzvy - Zoznam a popis
dokumentácie žiadosti,
- príloha č. 4 výzvy - Kritériá
zabezpečenia súladu so zásadou „výrazne nenarušiť“,
- formulár žiadosti o prostriedky
mechanizmu,
- znenie vzorovej Zmluvy o poskytnutí
prostriedkov mechanizmu.
Zmenou č.1 výzvy rovnako dochádza aj k doplneniu záväzného formuláru
prílohy č. 1 žiadosti - Projektový zámer modernizácie/transformácie
bioplynovej stanice a tiež k predĺženiu trvania výzvy z 31.10.2022 na 30.11.2022.
Viac informácií k danej téme sa dozviete TU.
Výzvu, v znení zmeny č. 1, spolu s prílohami nájdete na tomto
odkaze.
Slovenská inovačná a energetická agentúra (SIEA) dňa 26.10.2022 zverejnila
správu o navýšení alokácie výzvy s kódom OPKZP-PO4-SC451-2022-75, ktorá je zameraná na výstavbu,
rekonštrukciu a modernizáciu rozvodov tepla pre hornú Nitru, a to o sumu 3 mil.
EUR.
Po úprave predstavuje indikatívna výška finančných prostriedkov
vyčlenených na výzvu sumu
18
mil, EUR.
Zverejnená výzva zameraná na výstavbu, rekonštrukciu a modernizáciu
rozvodov tepla pre hornú Nitru je dostupná TU.
Informácia o
navýšení alokácie výzvy s kódom OPKZP-PO4-SC451-2022-75 je dostupná TU.
Dňa 13.10.2022 SIEA
informovala aj o navýšení alokácie výzvy s kódom OPKZP-PO4-SC411-2022-74, ktorá je zameraná na výstavbu zariadení na výrobu vodíka elektrolýzou s využitím
OZE, a to o sumu 2,2 mil. EUR.
Indikatívna výška
finančných prostriedkov vyčlenených na danú výzvu tak po úprave predstavuje 17,2 mil. EUR.
Do pozornosti dávame,
že dňa 30.11.2022 SIEA plánuje danú výzvu uzatvoriť, a to z dôvodu existencie predpokladu vyčerpania finančných prostriedkov
na ňu vyčlenených.
Zverejnená výzva zameraná
na výstavbu zariadení na výrobu vodíka elektrolýzou s využitím OZE je dostupná TU.
Viac o navýšení alokácie a uzatvorení výzvy sa
dočítate v tlačovej správe dostupnej TU.
MŽP SR dňa 12.10.2022
informovalo o tom, že Slovensku boli schválené dve
schémy štátnej pomoci na dekarbonizáciu priemyslu v celkovej výške jednej
miliardy eur do roku 2030.
Táto finančná pomoc
bude poskytnutá na dekarbonizáciu výrobných procesov a zlepšenie energetickej
účinnosti priemyselných podnikov, ktoré sú súčasťou európskeho systému
obchodovania s emisnými kvótami.
750
miliónov EUR v celkovej sumy bude možné využiť z
Modernizačného fondu a ďalších viac ako 300
miliónov EUR z Plánu obnovy a odolnosti SR.
Jednotlivé projekty sa
budú vyberať na základe súťažného ponukového konania, kde jedinými výberovými
kritériami poskytnutia finančnej podpory budú celkové zníženie emisií v rámci
výroby a náklady na zníženie emisií o jednu tonu.
Prednosť
dostanú projekty, ktoré najviac znížia emisie za najnižšiu cenu.
Schválené schémy
štátnej pomoci by mali prispieť k premene priemyselných podnikov na modernú
výrobu zohľadňujúcu podmienky klimatickej zmeny.
Predmetná tlačová
správa MŽP SR je dostupná na tomto odkaze.
Dňa 11.10.2022 a
13.10.2022 zverejnila spoločnosť SEPS informácie o tom, že spoločnosti boli zo
strany ÚRSO vydané nové cenové rozhodnutia.
Dňa 11.10.2022 vydal
ÚRSO rozhodnutie č. 0001/2023/E, ktorým určil
na rok 2023 maximálne ceny za poskytovanie podporných služieb v časti dodávky
regulačnej elektriny.
Cenové rozhodnutie ÚRSO
č. 0001/2023/E je k dispozícii na tomto odkaze.
Dňa 12.10.2022 vydal
ÚRSO rozhodnutie č. 0002/2023/E, ktorým určil
na rok 2023 maximálne ceny za poskytovanie podporných služieb v časti plánované
náklady na nákup podporných služieb.
Cenové rozhodnutie ÚRSO
č. 0002/2023/E je k dispozícii na tomto odkaze.
Bližšie informácie k správam spoločnosti SEPS sa dočítate TU a TU.
Monitoring za mesiac október 2022 si môžete stiahnuť vo formáte PDF tu.
Prihláste sa na odber Monitoringu energetickej legislatívy.
Právne upozornenie
Informácie poskytnuté odberateľovi v rámci monitoringu energetickej legislatívy nie sú zdrojom právne záväzných právnych predpisov, nakoľko právne záväzné znenie právnych predpisov v zmysle právneho poriadku Slovenskej republiky obsahuje iba zbierka zákonov Slovenskej republiky. Informácie poskytnuté odberateľovi majú iba informatívny charakter a nenahrádzajú právnu službu v zmysle zákona č. 586 / 2003 Z. z. o advokácii. Advokátska kancelária POLÁČEK & PARTNERS s.r.o. nezodpovedá za úplnosť a presnosť informácií uvedených v monitoringu energetickej legislatívy. V prípade otázok k informáciám poskytnutým odberateľovi, odberateľ môže požiadať advokátsku kanceláriu POLÁČEK & PARTNERS s.r.o. o poskytnutie právnej služby za týmto účelom.